26 Ağustos 2013 Pazartesi

Mavi kloş etek

Merhabaa :) bayadır yokum evet. En son paylaşımımdan beri neler oldu neler özetleyeyim :) Ramazandan önce Doğum günüm vardı evle tek başıma temizlik yaparak geçirdim :) Sonra Ramazan ayı girdi tabii. Ramazan ayında tabi dikiş makineme hiç dokunmadım aç iken insan birşey yapası gelmiyor :) Ramazanın ortalarında Dayım vefat etti.. Samsuna gittik geldik. Tabi gelirken yolculuk kötü geçti bu meseleyi atlayayım :)
 Soonra bana bi iş teklifi geldi :) İstanbulda pikoculuk yapan bi tanıdığmız vardı, sakaryaya bizim mahalleye taşındılar, kadın yanına bi yardımcı arıyormuş bana teklif etti yanımda çalışırmısın diye. E bizde kabul ettik hani tanıdık filan diye, sonra ilk gün gittik annemle filan. sonra annem yeri ve yolu beğenmedi yollamadı bidaa beni.
17 Ağustosta Abim askere gitti. Sakaryada yaşıyoruz ve abime askerlik İstanbul Maltepe Askeri okulu çıktı :) Söylediğine göre çok rahatmış hergün en az 2 kere arıyor :)
Bi ara dikişi özlediğimi farkettim ramazan bayramından sonra, taaa önceden aldığım mavi bi kumaştan kendime kloş etek diktim. Kalıp yerleştirmesini filan biraz farklı yaptım busefer ama etek istediğim gibi oldu :)


Bu resimde anlatıldığı gibi yaptım. Yani böyle bakılınca anlaşılmıyo tabi :) Kalıpta pensi kapatıyoruz. pensin bittiği yerden başlayıp eteğin ucuna kadar düz kesiyoruz kalıbı. Yada neyse anlatamayacağm ben Boşverin :)
 

Dikiş bilgilerini v.s burdan bakıyorum ben , kalıp çırkarmayı, düz kalıptan model çıkarmayı herşey yazıyo burda. Tavsiye ediyorum herkese :)


Bu etekte tek bi sorunum oldu, kumaş esnekse, normalde diktiğin şeyin yanlara doğru esnemesi gerekir ya, bu aşağıya doğru esniyo :) yani yürürken eteğin ucuna bastığımda etek uzuyo :) Siz siz olun, kumaşı kesmeden önce dikkat edin ! :)

 
 
Hoşşçakalıın :)
Elif D.

4 yorum:

  1. Çok güzel olmuş. Keşke kalıbı kumaşa nasıl yerleştirdiğinizi de gösterseydiniz. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) Yaparken aklıma gelmedi birdahaki sefere artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABA BU ETEĞİN BİRAZ DAHA ÇAN OLAN HALİNİN KALIBI VAR MI SİZDE

      Sil
    2. daha çan derken ? Mesela yarım kloş var bu eteğin biraz daha çan gibi.

      Sil